"Šī nodaļa ir kolosāla. Mēs ienesām pozitīvas pārmaiņas tūkstošiem cilvēku dzīvēs." Amanda Fernandesa (Amanda Fernandes) vada pacientu atbalsta programmu TevaCuidar Brazīlijā un Argentīnā. Un viņa vēlas, lai par to zinātu visi.

TevaCuidar ir jaunais PACO nosaukums. Šīs Brazīlijas pacientu atbalsta programmas īstenošana tika sākta 2003. gadā, un tās sākotnējais mērķis bija sniegt palīdzību un atbalstu slimniekiem, kuri lieto medikamentus multiplās sklerozes ārstēšanai. Amanda pievienojās programmai, kad Teva sāka darbību Brazīlijā, un kopš 2006. gada viņa to veido arvien aktīvāk. "Programmas īstenošana tika sākta tāpēc, ka mēs aptvērām, ka cilvēkiem ar MS vajag ne tikai materiālus un informāciju par slimību, bet arī atbalstu ikdienas dzīvē," paskaidro Amanda.

amanda-fernandes

"MS diagnoze maina visu dzīvi, un tās sekas daudzkārt pārsniedz fizisko simptomu ietekmi," viņa norāda. "Šie pacienti ir cilvēki, kuriem tiešām nepieciešama palīdzība dažādu problēmu risināšanā, ieskaitot arī emocionālu un psiholoģisku atbalstu. Paskaidrot, kā sevi medicīniski aprūpēt, un izsniegt nepieciešamās zāles, bija tikai pirmais solis."

teva-cuidar-logo

Kad uzņēmums Teva 2006. gadā sāka strādāt Brazīlijā, tas paplašināja savu darbību, piesaistot īpašu veselības aprūpes speciālistu grupu, kas darbojās pacientu atbalsta programmā, lai apmierinātu viņu vajadzības."  "Programma kļuva profesionālāka," Amanda atceras. "Mēs mainījām saziņas veidu ar pacientiem, un uzlabojām atbalsta materiālus. Kad nonācām uzņēmuma Teva paspārnē, veids, kā mēs ārstējām pacientus, kļuva par daļu no pasaules mēroga iesaistes programmas."

Uzņēmums Teva ātri vien aptvēra, ka pacienti no atbalsta programmas guva vislielāko labumu tad, kad starp pacientiem un speciālistiem, kuri viņus atbalstīja, izveidojās savstarpēja uzticēšanās. "Kad pacientiem ir cieša saikne ar speciālistiem – medmāsām, farmaceitiem –, kuri viņiem palīdz, slimnieki kļūst pašpārliecinātāki," atklāj Amanda. Pacientu atbalsta programmas speciālisti ievēroja pacientu pozitīvo attieksmi pret sadzīvošanu ar MS.

"Mūsu programmā ietilpa arī atbalsta tālrunis, bet es gribētu šādu saziņas veidu pilnveidot," stāsta Amanda. "Uzņēmumā Teva mēs apspriedām to, cik svarīgi ir pacientus nodrošināt ar vislabākajiem iespējamajiem pakalpojumiem, tāpēc mēs izlēmām mājas vizītēm aģentūru medmāsu vietā nodarbināt cilvēkus, uz kuriem mēs varētu paļauties. Nodarbinot medmāsas, kuras strādāja kā ārpakalpojuma sniedzējas, radās problēmas lielās kadru mainības un saiknes trūkuma dēļ ar pacientiem. 2015. gadā uzņēmums Teva nolīga specializētu profesionāļu grupu, tā palielinot komandu no trim līdz 13 veselības aprūpes speciālistiem".

"Mēs arī nolēmām komandu ļoti rūpīgi apmācīt, pievēršoties ne tikai darba zinātniskajai un tehniskajai pusei, bet arī motivējošajām intervencēm, kā arī tam, kā pārrunāt ar pacientiem svarīgas tēmas. Es ļoti lepojos ar šo komandu. Degsme un apņēmība, ar kādu pacientu atbalsta programmas komanda attiecas pret savu darbu un saziņu ar slimniekiem, atspoguļojas dalībnieku rīcībā. Vai zināt, kā ir, kad cilvēki ārkārtīgi mīl savu darbu? Tādas ir visas mūsu medmāsas."

Amanda norāda, ka pacientu pašsajūtas izmaiņas bija ievērojamas. "Vissvarīgākais ir tas, ka viņi kļuva pašpārliecinātāki un līdz ar to pieauga arī iespēja, ka viņi ievēros noteiktos ārstēšanas kursus. Jo precīzāk pacienti izprot savu slimību un to, kā tā viņus ietekmē, jo labāk viņi saprot regulāras medikamentu lietošanas sniegtās priekšrocības."

"Pacienti novērtē ne tikai informāciju par ārstēšanu, bet arī to, kāpēc tā ir svarīga. Galu galā viņi mācās uzņemties atbildību par savu labklājību. Ir pārsteidzoši redzēt, kā mājas vizītes ir ietekmējušas pacientu dzīvi, un mēs kā pacientu atbalsta programmas dalībnieki par to dzirdam visu laiku. Tas mūs patiesi aizkustina un sniedz gandarījumu."

Brazīlijas programmas panākumus atbalsta uzņēmuma Teva specializētā tirdzniecības un pārdošanas komanda. "Viņi saprot TevaCuidar metodes nozīmību kā daļu no holistiskas pieejas, sniedzot palīdzību MS pacientiem," Amanda stāsta, "un mūsu daudzdisciplinārā komanda ir smagi strādājusi, lai arī veselības aprūpes speciālisti uzzinātu par pārmaiņām un priekšrocībām, ko sniedz TevaCuidar."

Pacientu atbalsta programma ir guvusi tik lielus panākumus, ka tagad uzņēmums Teva plāno paplašināt tās mērogu, lai papildus MS aptvertu arī citas slimības. "Mēs nomainījām nosaukumu PACO ne vien tāpēc, lai atspoguļotu jauno pieeju, bet arī tāpēc, ka vēlējāmies, lai Brazīlijas pacienti zinātu par uzņēmumu Teva un to, ko mēs patiesībā darām, – rūpējamies par cilvēkiem," skaidro Amanda.

Līdz ar jauno nosaukumu un prioritātēm papildus jau iedibinātajam atbalsta tālrunim tiks izmantoti arī vislabākie jauno tehnoloģiju sasniegumi.

"Mēs esam izveidojuši jaunu tīmekļa lapu (tevacuidar.com) un drīz vien laidīsim klajā jaunu lietotni ar tādu pašu nosaukumu. Tā mēs spēsim saviem pacientiem sniegt vēl lielāku tehnisko nodrošinājumu, un viņiem būs jaunas iespējas sazināties ar mums un informēt mūs par savu stāvokli."

"Jaunā pieeja noteikti patiks mūsdienu "pieslēguma paaudzēm", bet tehnisko risinājumu lietošanas mērķis ir vienkāršot saziņas procesu pacientiem," norāda Amanda. "Visa būtība ir mūsu sniegtā pakalpojuma uzlabošana un pēc iespējas efektīvāka mūsdienās pieejamo lielisko tehnoloģiju izmantošana."

NPS-ALL-NP-00023, 2018. gada oktobrī