Uzņēmuma Teva patērētāju risinājumu un pasaules klientu vērtējuma komanda izvirzīja uzdevumu noskaidrot, vai savienotās ierīces varētu veicināt veselības uzlabojumus un radīt lielāku slimības kontroles sajūtu. Tā rezultātā tika iegūts uzņēmuma pirmais MS pacientu savienotās veselības (connected health) pētījums un paraugs nākotnes ieguldījumiem digitālajā veselības aprūpē.

Komanda izvēlējās trīs tehnoloģijas: viedpulksteni pacienta aktivitātes izsekošanai, miega sistēmu miega ilguma un kvalitātes mērīšanai un viedos svarus svara izmaiņu un ķermeņa bioķīmiskā sastāva konstatēšanai.

Šāda pieeja ļāva izdarīt negaidītus atklājumus. Pētījuma organizācijas veids nodrošināja pacientiem iespēju komunicēt citam ar citu. Viens no komandas dalībniekiem apliecināja: "Kad cilvēki palīdz cits citam, rodas sajūta, ka veidojas kopiena. Starp cilvēkiem, kuri nekad nebija tikušies un dzīvoja dažādos valsts reģionos, izveidojās patiesas attiecības. To redzēt bija aizraujoši."

Pareizie partneri

Parasti šādam pētījumam tiktu izmantota klīniskās izpētes pieeja, taču komanda apzinājās, ka tādā gadījumā būtu jāiztērē miljoniem dolāru un dalībnieku piesaiste vien prasītu vairākus mēnešus. Teva izvēlējās komerciālu pieeju, izmantojot kopīgās ierīces specifiskā pacientu grupā.

Bija ārkārtīgi svarīgi atrast trešo pusi, kas projektam nodotos ar tādu pašu degsmi kā globālā komanda. Teva izveidoja attiecības ar Whittings (kas tagad pieder Nokia) komandu, kas palīdzēja nodrošināt ierīces un iegūto datu analīzi, kā arī ar C Space Health komandu, kas palīdzēja atrast dalībniekus un sekmēt viņu iesaisti pētījumā.

C Space Health bija elastīgs sadarbības partneris. Pēc uzņēmuma Teva komandas lūguma C Space Health dalībniekiem izstrādāja tiešsaistes kopienas portālu. Tas ļāva komandai izpētīt iegūto datu kontekstu, tā nodrošinot, ka pētījumā uzzināto informāciju varētu praktiski izmantot nākotnē. Pētījuma komanda, lai labāk izprastu dalībnieku pieredzi, lietojot viedierīces, kā arī viņu viedokli par to, kas veido "labās" un "sliktās" MS dienas un uzskatu par labsajūtu kopumā, īstenoja sīki izstrādātu, uz regulārām aktivitātēm un aptaujām balstītu mācību plānu.

Objektīvu datu priekšrocības

Pēc piecu mēnešu ilgas darbošanās pētījuma dalībnieki pauda savu viedokli. Uzņēmums Teva no pacientiem uzzināja, ka viņiem bijusi sajūta, ka slimību ir iespējams labāk pārraudzīt, tāpēc ka pacientiem tika sniegti objektīvi dati, kas viņiem parasti nebija pieejami.

Pētījums uzņēmumam Teva atklāja vērtīgu ieskatu iespējās, ko sniedz digitālā veselības aprūpe un citas ar medikamentiem nesaistītas iejaukšanās, tā paverot ceļu ieguldījumiem un izpētei nākotnē.

Piemēram, uzņēmuma Teva komanda uzzināja, ka sporta viedpulksteņi parasti tiek valkāti uz plaukstas locītavas, turpretī cilvēkiem ar MS bieži vien ir līdzsvara problēmas, tāpēc staigājot viņi var izmantot staiguļus vai turēties pie savas sievas vai vīra rokas. Šādos gadījumos roka nešūpojas šurpu turpu, tāpēc sporta viedpulkstenis soļus neskaita. Līdz ar to ir skaidrs, ka, radot valkājamās ierīces šai pacientu grupai, tām jābūt labāk pielāgojamām.

Pacientu labsajūtas uzlabošana

Pētījuma rezultāti kalpos par informācijas avotu pasaules MS zīmola komandas risinājumiem nākotnē. Tajā gūtās atziņas arī varētu palīdzēt daudzu citu Teva ārstēto hronisko slimību terapijā. Iniciatīvas mērķis plašākā mērogā ir palīdzēt cilvēkiem justies labāk.

NPS-ALL-NP-00015 MAY 2018